Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Laura Stevens - WaarBenJij.nu Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Laura Stevens - WaarBenJij.nu

Vietnam

Door: Laura en Wilco

Blijf op de hoogte en volg Laura

29 April 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hier zijn we dan, onze laatste dag in Vietnam.
We hebben ook hier weer wat meegemaakt...
In Hanoi zijn we naar de bezienswaardigheden gaan kijken, daar was een mooi meer in het midden van de stad. Op het meer is een tempel met mooie bonsai boompjes. Een leuke stad, maar een ramp qua verkeer, er zijn daar meer scooters als mensen lijkt wel....
Je moet goed oppassen dat je niet overreden word... ik durfde de eerste dag niet echt de straat op haha maar eenmaal op straat wen je er wel aan en merk je dat je je aanpast aan hun rijstijl.
In Hanoi zijn we naar het oorlogsmuseum gegaan waar vliegtuigen en helicopters staan uitgestald.

De dag erna zijn we bij Halong Bay(Unesco) een cruise gaan maken met overnachting op de boot. Daar hebben we gekayakt en waren we de snelste van de hele groep, hehehe
Coconut Island even in het water gegaan, hoewel Wilco niet durfde, omdat het water zo koud was... mietje :P

De boot tocht zelf viel een beetje tegen, vooral families en wij hingen er een beetje bij haha. 's avonds wilden we cocktails drinken op het deck, maar om 21.30 was alles gesloten en lag iedereen in zijn cabine.. heel saai...

Daarna zijn we naar Danang gevlogen om vanuit daar naar My Son, Hue en Hoi An te gaan.
In Hue (Unesco) hebben we de Citalception gezien. Dit is een citadel in een citadel in een citadel... begrijp je het nog....:S Ook nog mooie tombes bekeken van oude koningen. Heel mooi gemaakt met schitterend uitzicht.

Heel mooi om te zien, zelfs nog een Nederlandse poort gezien, oranje met rood, wit, blauw... maar wat was het warm... ik zie eruit als een Afrikaans vrouwtje met een doek op mijn kop.... ik trek die hitte niet als ik uren moet lopen....

De dag erna naar My Son(Unesco) Dit is een soort mini Angkor Wat. Heel erg mooie ruines, maar wederom te heet om er echt van te genieten....
Ook zijn we de marble mountain gegaan. Hier worden de marmeren beelden uitgehakt. Bovenop tempels en grotten gezien.

Vanuit daar naar Hoi An(Unesco), dit is een heel erg leuk pitoresk dorpje.
De old town word geweert voor auto's, helaas rijden de scooters er wel doorheen. Maar dan is het nog steeds een oase van rust in verhouding tot de andere steden in Vietnam.
In Hoi An hebben we een tijdje rondgelopen om de sfeer op te nemen voordat we weer terug gingen naar Danang.

Hier hebben we nog genoten van een avondmaal waarbij het ijs bij de tafel gemaakt werd. Ze mixen de diverse ingredienten in een kom en vriezen het naast je tafel in met vloeibare stikstof, heel leuk om een keer te zien. Na het eten hebben we nog eventjes een avondwandeling over het strand gemaakt, helaas werden we hierbij bijgeschenen door een schijnwerper, omdat ze blijkbaar bang waren dat we verdwaalden.

De volgende dag zijn we doorgevlogen naar Ho Chi Minh City (Saigon), helaas met veel vertraging maar toch. Hier aangekomen valt het meteen op wat voor moderne stad dit is, hoge gebouwen, redelijk netjes, het lijkt bijna op Kuala Lumpur.

De eerste dag zijn we begonnen met onze standaard verkenning van de stad. We hebben een beetje rondgelopen, waarbij we om een paleis gelopen zijn. Om erachter te komen dat de ingang aan de andere kant zat, en eenmaal daar aangekomen vonden we de rij zo lang, dat we het paleis links hebben laten liggen. En uiteindelijk zijn we beland bij een kerk waarbij de zondagmis in volle gang was.
Deze middag hadden we een trip gepland naar de Cu Chi tunnels, dit zijn de tunnels waarin de Vietcong de Amerikanen bevochten. Deze tunnels zijn heel klein, smal en muf. Toch wilden we hier wel een kijkje nemen. We zijn beide in de ingang gekropen, wat niet zo goed paste. En Wilco is nog door een tunnel gekropen, waar ik niet in durfde....

We zijn naar een show gegaan, wat een beetje lijkt op cirque de soleil. Heel indrukwekkend om te zien.
Deze avond wilden we naar een rooftop bar. Deze bar zat op de 52ste verdieping van het hoogste gebouw in Saigon. Echter hier aangekomen, was dit niet wat we ervan verwacht hadden. Wij dachten aan een loungebar met cocktails, maar de locals dachten meer aan een discotheek met de muziek zo hard, dat onze oren er nog steeds van piepen. Bovendien trilde alles mooi mee, wat niet zo comfortabel is op deze hoogte. Snel 2 cocktails drinken en wegwezen....

De tweede dag zijn we naar Can Gio gegaan, dit is een mangrove jungle. Het is erg mooi om te zien, en we hebben hier een boottochtje gemaakt door de mangrove. Het doel van deze boottocht was een guerilla kamp midden in de jungle, wederom uit de tijd van de oorlog tegen de Amerikanen.

De laatste dag zijn we een beetje sightseeing gaan doen, waarbij we een andere rooftop locatie gebruikt hebben voor de lunch.

Nu vertrekken we richting Singapore als afsluiting van onze reis.
tot over een paar dagen!

• 29 April 2014 - 10:25

Sondrs:

Heer meid, geniet van jullie laatste daagjes! Ben blij als je weer terug bent. Je ziet me zondag xx

• 29 April 2014 - 14:46

Jeanny:

Hoi hoi Laura en Wilco!!!
    Ja ja het einde van de prachtige mooie reis is nu echt in zicht!!!
    Geniet nog van de laatste daagjes daar!
    En nog van de overnachting in het zo ontzettend mooie hotel!

Ook toch mooi om zo met jullie gezinnetje de reis af te sluiten in Stuttgart!!
    Zeker om te zien vorige week hoe pap begon te stralen toen hij het idee opperde om jullie via Stuttgart naar huis te laten komen,om samen als gezin jou vakantie en zijn trainerschap te beëindigen!! Dus super dat het nu ook echt door kan gaan!!! Ook daar samen nog van genieten....!! En zie jullie snel!!!

Hele goeie en veilige terug reis!! Liefs en dikke kus

• 29 April 2014 - 16:58

Mama:

Nog even 'n reactie van mij aan jullie.we hebben net nog ff geapt maar wil nog zeggen dat ik me zoo verheug op jullie thuiskomst.tis la ng genoeg geweest haha.ben benieuwd hoe de katjes reageren?en dan samen met papa en Maikel en Fam.in Stuttgart als afsluiting voor papa.ik verheug me er heel erg op.tot zaterdag kusss.