Java en Bali - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Laura Stevens - WaarBenJij.nu Java en Bali - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Laura Stevens - WaarBenJij.nu

Java en Bali

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

03 Maart 2014 | Thailand, Singburi

Hallo allemaal,
ik ben aanbeland in Singburi en ik ben vandaag begonnen met lesgeven op de school.
Maar ik zal eerst vertellen over mijn tijd in Java en Bali.
Ik ben maar een paar dagen in Java geweest, ik zou eerst naar Jakarta gaan, maar ik ben direct doorgevlogen naar Yogyakarta, omdat ik mij niet veilig voelde in Jakarta. Vanuit Yogyakarta heb ik een tour geboekt, dit was een prive tour, dus ik zat alleen in de auto met een prive chauffeur. Dit was echt heel raar, omdat ik bij de tempels dus ook alleen liep. Eerst gingen we naar Borobudur, wat was dat mooi zeg, maar wel heel veel mensen. De kinderen owilden me interviewen en de volwassenen wilden een foto van me. Ik bleef maar een beetje bij de andere toeristen haha.

Vanuit Borobudur gingen we naar een vulkaan. Dit was erg afgelegen, dus ik ben 10 meter gelopen en ik liep weer terug naar de chauffeur, dat ik daar echt niet alleen naar boven zou gaan. Er waren alleen maar Javanen en ik voelde me niet veilig om ergens afgelegen te lopen. Vanuit daar gingen we naar Pram banan, een hele mooie tempel die uit meerdere losse tempels bestaat. Daar waren meer toeristen als bij Borobudur, dit vond ik wel erg apart. Toen ik even apart zat, sprak een meisje uit Singapore me aan, of ik ook alleen was. Zij was voor een weekend op Java en was ook alleen met een prive chauffeur. Een hele tijd met haar gepraat en uiteindelijk hebben we afgesproken dat ze naar mijn hotel kwam. Daar samen avond eten en een drankje gedaan. De volgende dag zijn we samen de stad in gegaan, naar het paleis en the water temple gegaan, maar het stelde allebei niets voor...

de dag erna ben ik vanuit Yogyakarta gevlogen naar Bali. Ik had inmiddels last minute kunnen regelen dat ik nog een project ging doen van een week. Omdat ik bang was om in Bali ook alleen te moeten reizen. Ik heb voor Bali dogs gewerkt, dit wil zeggen. In een kliniek werken waar straat honden worden opgevangen, verzorgd en hopelijk ter adoptie worden afgestaan. Ik kwam alleen aan in een huis waar niemand was, ik voelde me erg alleen, ik was blij toen ik in de kliniek wat kon doen. De mensen daar waren niet zo heel sociaal... Toen ik weer terug was in het huis kwam ik mijn huisgenoot tegen. Erg aardig, niet helemaal mijn type, maar ik heb wel lol met haar gehad.Elke avond zijn we uit eten gegaan en vaak deden we nog een drankje. Ubud is echt super gezellig, het is 1 lange straat en het is
een echte hippie stijl. Ik heb echt genoten van de avonden daar.

ik ben zelfs 1 avond mee gegaan om Yoga te doen voor 2,5 uur lang... pffff dat was wel heftig... Na een paar dagen kwam ik in een honden gevecht terecht, omdat de honden net gevoerd werden. De hond die mij gebeten heeft, heeft voedernijd en de verzorgers herkenden hem niet, iomdat hij normaal gesproken een dekentje draagt en nu niet...
Ik stond op de verkeerde plaats op de verkeerde tijd...
Het bloed gutste uit mijn been, ik kwam in een shock terecht... ik begon te trillen en kon niet meer helder denken...
Het deed ook erg pijn en ik probeerde de wond te stelpen met mijn vinger...
ik zei heel droog tegen de rest, wel huilend... I think I need some help... and zij dachten dat er iets geraakt was, omdat het bloed zo erg spoot...
toen ben ik goed verzorgd door een gepensioneerde nurse.
Ik durfde een aantal dagen niet naar beneden te gaan, waar de groep honden zaten en als ik mee hielp met voeren, bleef ik in de keuken staan en gaf ik de bakken voer aan haha

De laatste dag ging ik nog naar the Land waar nog eens 200 honden zitten. Onderweg kwamen we twee puppies tegen op straat, we namen ze mee en ze moesten een aantal uur in de hete auto zitten. Toen we bij het land aankwamen, was ik wel geschokt...
overal blaffende honden, meesten liepen los en ik was nog steeds bang dat ik opnieuw gebeten werd. Het zag er wel mooi uit allemaal, maar na een tijd ben ik terug gelopen naar de auto voor de puppies. We moesten ook nog eens 7 honden achterlaten daar en 7 honden mee terug nemen. Op de terug weg kwamen we nog een puppie tegen die we uit de rijstvelden redden. De vrouwtjes blijven over, omdat die niet gewilt zijn. Ze krijgen puppies, dus de mensen willen liever een reu, die hoeft niet gecastreerd te worden, dit die kost minder geld. De vrouwtjes dumpen ze dus vervolgens op straat.
Ik zag nog een kitten liggen en wilde hem oprapen, maar hij rende weg en was te snel voor mij....
ik heb een hele leuke week gehad bij het project, alleen jammer dat de honden zo weinig kans hebben op een baasje, omdat het er zoveel zijn en de honden mogen alleen geadopteerd worden door mensen die op Bali wonen.
Ook hebben we de laatste dagen nog twee kittens van een week oud in huis gehad, die we moesten voeden en ontlasten, omdat ze dit zelf nog niet kunnen... Echt heel klein en kwetsbaar zijn ze...
Na mijn week in Ubud ging ik naar Kuta beach en daar zou ik Amanda van Tasikoki ontmoeten, wat heb ik een lol met haar gehad, we hebben genoten van het nachtleven, maar ook van de tempels en massages.
De laatste dag zijn we nog naar Ubud gegaan en hebben we veel geshopt. Ik heb haar maar een week echt gezien, maar ik heb het idee dat we echt goede maatjes zijn geworden. Ze woonde hiervoor in Australie, maar is nu weer terug verhuist naar Engeland, dus ik ga haar zeker nog een keer opzoeken.

vanuit Bali ben ik door gevlogen naar Bangkok, eerst moest ik een overstap maken in Jakarta en daar sliep ik in een hotel. Het duurde heel lang voordat de hotel shuttle mij gevonden had. Hij verstond mij niet en ik werd boos aan de telefoon waar hij bleef.. uiteindelijk bleek hij boven te staan en ik beneden... misverstand... haha ik was blij toen ik eindelijk in het hotel was rond 22.00 want om 3.45 moest ik weer op, om mijn vlucht naar Bangkok te halen om 7.00

In Bangkok aangekomen kwam ik al gauw een aantal mensen tegen die ook naar het project gingen. We hebben van 10.00 tot 16.00 moeten wachten totdat iedereen er was en vanuit daar met de taxi naar het huis. We beginnen deze week met de introductie week, waarin we dus veel tempels gezien hebben, Thaise les hebben gehad en Thaise kookles hebben gekregen. We hebben een leuke groep met verschillende nationaliteiten.
ik heb al een aantal maatjes leren kennen, helaas zijn deze na de introductie week weer weg gegaan... We hebben de eerste week bijna alleen maar party gehad, omdat mensen weg gingen, omdat mensen jarig waren, omdat mensen blij waren, om alles eigenlijk...
ik ben 1 avond niet naar de bar naast ons huis gegaan, de rest van de avonden was het erg gezellig. Vanaf nu ga ik rustig aan doen, omdat ik wel fris voor de klas wil staan haha.

vandaag mijn eerste lesdag gehad en ik moet zeggen, het is erg zwaar,omdat ik samen mjet iemand anders een les moet voorbereiden voor 4 klassen op 1 dag. Je weet niet wat hun niveau is en je staat ineens voor een klas, de leraren lopen gewoon weg als ze je aan zien lopen. We moeten zelf maar een beetje uitzoeken wat we doen, dus in hun boek kijken waar ze mee bezig zijn. Maar de meeste klassen hebben hun boek al uit, dus je moet weer net wat anders verzinnen. We hebben nu een aantal lessen voorbereid voor morgen. We gaan handen laten tekenen en benoemen wat de namen van de vingers zijn. We gaan Galgje doen, we gaan tekenen en benoemen doen. En dieren na doen en zij moeten benoemen hoe de dieren heten.
We geven les aan kinderen van klas 1 tot 6, dus dat wil zeggen, kinderen in de leeftijd van 6 tot 12 jaar. Ik ben benieuwd hoe het de komende weken word. Daarna ga ik naar de Full moon party en in het zuiden van Thailand rondreizen. 27 maart vlieg ik dan naar Chiang Mai en ga ik de Hilltribe trek doen van 3 dagen. 30 maart zall Wilco dan eingelijk hier en gaan we onze grote reis samen afsluiten... :D

dikke kus voor iedereen














  • 03 Maart 2014 - 15:21

    Astrid:

    Wat een verhalen zeg. Erg goed dat je deze trip maakt. Petje af hoor!

  • 03 Maart 2014 - 17:25

    Chris:

    Je zit niet graag stil he Laura haha,je moet 't maar durven,mooi wat je allemaal doet voor de dieren,ook al is het maar een klein druppeltje op de plaat iedere beetjes helpen,groetjes en veel succes van ons ;-)

  • 03 Maart 2014 - 18:27

    René:

    Leuk om weer eens een verslag van je te lezen! ben blij dat het goed met je gaat en wat je allemaal doet! deze reis blijft voor de rest van je leven bij je!!

  • 03 Maart 2014 - 19:13

    Mama:

    Hoj schat wat 'n verhaal weer hè.t meeste weet ik al natuurlijk maar toch indrukwekkend als ik t lees.ik ben nu de laatste keer in Tessaloniki.koffers pakken en zo en vrijdag vliegen papa en ik terug en dan vakantie denk ik.vrijdag ga ik ook de katjes ophalen.mis ze toch wel.we waren lekker uit eten bij de Griek morgen komt Maikel hier naar toe om alles af te handelen met de club.geniet nog schat van alles wat je meemaakt.kus van mama en papa vanuit Tessaloniki.xx

  • 03 Maart 2014 - 20:08

    Franka :

    Erg leuk om weer een verslagje van je te lezen Lau! Nog even volhouden en dan kun je je mannetje weer lekker knuffelen! Geniet nog daar!

    Veel liefs,
    Franka (en ook van Hans natuurlijk).

  • 04 Maart 2014 - 11:38

    Natalia:

    Gaaf hoor! Fijn dat je ook iemand hebt leren kennen waar je wat mee kon gaan doen voor even:)
    Wel heftig met die honden zeg, snap dat je daarna er even niet meer bij in de buurt durfde te komen met het voeren..
    Heel veel plezier nog meis en tot snel!
    xxx

  • 04 Maart 2014 - 15:02

    Marita Reiche:

    hoi Laura

    Ich freu mich sehr von dir zu hören und zu lesen was du alles so erlebst. Ich denke das ich alles verstanden habe. Ich bin froh das du es gut einschätzt wo du dich allein bewegst oder gehst oder fährst, meine das du kein Risiko eingehst. Das mit dem hund ist arg krass . Hoffe das deine Wunde vernünftig versorgt wurde und es keine Entzündung gibt. Und wenn ich höre von den kindern dann weis man wie gut wir es hier in europa haben. Und unsere kinder. Pass weiter gut auf dich auf. Ich denke sehr oft an dich und bin erst zufrieden wenn du die Zeit überstanden hast.
    Umarme dich
    Marita

  • 04 Maart 2014 - 19:44

    Nancy:

    Wat een verhaal weer! Mooi om te lezen wat voor avonturen je daar allemaal beleeft! Nog een paar weekjes en dan zie je je mannetje weer! Veel plezier nog meis! Dikke kus

  • 04 Maart 2014 - 20:10

    Ria En Lei:

    Hoi Laura,
    Wat n spannende dingen maak je toch allemaal mee!
    Iedere dag weer opnieuw en altijd even spannend. Wij vinden het echt heel knap van je, vooral
    nu je toch vaker alleen bent. Gelukkig komt Wilco over een maand en zal het weer een stuk
    fijner zijn he. Wij wensen je nog veel plezier en denken aan je. Dikke kus van ons.

  • 05 Maart 2014 - 08:36

    Mariette En Norbert:

    Wat een avonturen allemaal, fijn om te lezen. Heel veel liefs van ons.

  • 11 Maart 2014 - 18:00

    Jaap En Janneke:

    Hoi Laura
    Weer een heel verhaal wat een belevingen, nog even en Wilco is weer bij je.
    Afgelopen weekend heb ik met Wilco het dak van het vogelhok vernieuwd bij prachtig weer met 20 graden.
    We gaan Wilco 29 maart weer op het vliegveld afzetten.

    Veel liefs van Jaap en Janneke

  • 12 Maart 2014 - 12:06

    Brenda:

    Hey lieve Laura, mooi om jouw verslag weer te lezen! Ik ben jaloers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Vanaf 6 december ga ik een deel van de wereld ontdekken.... Wilco en ik beginnen met Nieuw-Zeeland en Australie Daarna ga ik verder naar Indonesie, Maleisie en Thailand Samen gaan Wilco en ik nog Cambodja, Vietnam en Laos ontdekken

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 7914

Voorgaande reizen:

06 December 2013 - 06 Mei 2014

Reis naar het onbekende

Landen bezocht: