Project Singburi en Thailand - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Laura Stevens - WaarBenJij.nu Project Singburi en Thailand - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Laura Stevens - WaarBenJij.nu

Project Singburi en Thailand

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

22 Maart 2014 | Thailand, Ko Samui

Hallo iedereen,
ik heb weer even tijd om een reis verslag te typen, ik ben net weer alleen op Koh Samui en het regent hier, dus ik kan nu even niet in de zon liggen...
Mijn weken op de school waren erg leuk, ik heb erg genoten van de kinderen. Hoewel het af en toe ook erg zwaar was... Je moet met twee personen 10-15 kinderen vermaken met lesstof. Ze wilden wel graag leren, maar de kinderen snappen niet wat je zegt. Ze zeggen je na, in een bepaalde volgorde, maar wat ze zeggen weten ze niet...
Dus als je een andere vraag stelt als de vrijwilligers normaal gesproken doen, weten ze geen antwoord te geven.

Begrijpend lezen is ook erg moeilijk voor ze. Als er een vraag staat, zetten ze gewoon woorden uit de vraag neer.
Ze kunnen tellen en ze weten de kleuren, maar echt zinnen maken vinden ze erg moeilijk.
Ik heb met sommige kinderen een band gekregen, als we aankwamen riepen ze ons al. Teacher Laura! Teacher, teacher!
Erg leuk om te horen, hoewel het in de klas af en toe moeilijk was als de kinderen mij bleven roepen. Ook waren we erg moe, sommige avonden hebben we geprobeerd niet te lang in de bar te blijven hangen of zelfs helemaal niet te gaan.
De bar lag naast onze slaapplaats dus dit was soms erg moeilijk. Gelukkig had ik mijn oordoppen nog.

De laatste week kwam Steffie er nog bij. Zij kon ons ondersteunen en zij heeft veel van ons overgenomen, omdat zij vol goede moed zat en wij na 1 week al kapot waren...
Je weet op een gegeven moment ook niet meer wat je ze nog kunt leren, omdat ze toch niet begrijpen wat ze zeggen.

Een dag was ik op school en voelde ik me niet goed en moest ik even alleen zijn. Ik was aan het huilen en dacht dat ik even alleen kon zitten...
Niet dus... een voor een kwamen de kinderen naar me toe.
Teacher, how are you?
Ze vroegen of het goed ging, wat er aan de hand was en kwamen met pillen, water en creme aan. Zo lief.... ik zat daar uiteindelijk met 10 of meer kinderen om me heen en voelde me zo geliefd... haha

In de weekenden waren we vrij en ben ik twee keer naar Bangkok gegaan maar met andere mensen haha.
Ik heb het Royal Palace gezien, Chinatown, de night market en ik ben twee keer in de Hangover tower geweest. Een keer met sunset en een keer in de avond. Ook ben ik op Khao San Road geweest, maar hier was ik 3 jaar geleden al geweest, dus dit kon ik allemaal al.

Verder heb ik drie weken veel lol gehad met iedereen van de groep. Ik heb zatte avonden gehad, waarop ik danste met een hond, een kruk en een bezem.....
Ik heb jank avonden gehad, omdat ik thuis miste...
ik heb sommige van de groep weer ontmoet op Koh Tao, ik had samen met een ander meisje hetzelfde resort geboekt.

De dag dat we aankomen in het resort, hebben we meteen onze full moon party, dus dat word nog iets... aangezien onze boot pas de volgende ochtend om 8.00 weer naar het hotel terug gaat...
Ook gaat we al om 14.00 in de middag naar Koh Tao toe.
Ik zal echt gesloopt zijn... Als we aankomen op Koh Tao gaan we nog wat shirtjes kopen, bloemen voor in ons haar en verf om op onze armen, benen en gezicht te verven...Hierna gaan we door naar het strand en daar denken we allemaal...
is dit het of moeten we nog ergens naar een groot terrein toe. maar nee het is dus echt op dit smalle strand... haha We hadden het groter voorgesteld...
Na een bucket gedronken te hebben, kunnen we allemaal een beetje dansen en hebben we lol om andere zatte mensen...Ook serveren ze Mushroom cocktails, maar deze hebben we niet gepakt... en de paar van de groep die ze wel geprobeerd hebben. Ze merkten er helemaal niks van. Een jongen had er drie op en merkte nog niks...
Na een tijd waren we een aantal mensen kwijt, omdat ik met twee anderen bij een bar even geslapen heb. Dit was in de ochtend en uiteindelijk pakken we een taxi en zien we de rest bij de pier voor de ferry. Ik vond het heel erg leuk, maar niet helemaal super te gek zoals ik het had voorgesteld. Het ziet er leuk uit met de vuur shows en de kleuren op elkaars lichaam. Maar het was geen once in a lifetime experience.


We wilden graag een duikcursus doen om onze Paddi te halen. Deze duurde 4 dagen, eerst kregen we een dag theorie, daarna een dag in het zwembad oefenen en een test. De derde dag 8 meter in de zee en de laatste dag zouden we 12 en 18 meter diep gaan. Helaas heb ik de laatste dag niet af kunnen maken. We moesten special skills doen en dit wil zeggen, de beademing uit je mond halen, bubbels uitblazen en dan de beademing weer in je mond doen. Ook moesten we ons masker van ons gezicht afhalen, weer opzetten en dan al het water eruit blazen met je neus door omhoog te kijken. Dit lukte mij dus niet goed en het water bleef in mijn neus gedeelte zitten. Ik kreeg het hier heel benauwd van en ik kreeg een paniek aanval, omdat ik voor mijn gevoel geen lucht kreeg. Door de paniek aanval kreeg ik natuurlijk nog minder lucht.
Ik gaf hierop aan dat ik naar boven wilde en helaas heb ik het niet meer aangedurft om weer terug naar beneden te gaan. Het duiken zelf gaat erg goed, maar zodra ik die special skills moet doen gaat het fout... Helaas dus geen Paddi voor mij...
Ik ga wel gewoon fundiven zonder Paddi en zonder alle speciale dingen erbij...haha

Samen met Lisa ben ik richting Koh Samui gegaan en zij is vandaag naar huis gevlogen, ik ben dus weer even alleen... ik heb vandaag een bus geboekt naar Khao Sok National park en daar blijf ik twee nachten, ik ga daar in een boomhut slapen en een night tour over een meer en slaap dan in een drijvend hutje, ben benieuwd... haha

Dan rijd ik dinsdag naar Phuket toe en ga rechtstreeks naar mijn hotel bij het vliegveld in de buurt... dus veel van Phuket zie ik helaas niet. Maar daarvoor heb ik wel iets bijzonders gezien, dat nationaal park dus :D

Woensdag vlieg ik van Phuket naar Chiang Mai, daar doe ik de Hilltribe trek voor 3 dagen en als ik daarvan terug kom, wacht Wilco me op in het hotel... Eindelijk!!! :D

tot snel weer mensen
begin jullie en thuis echt te missen nu...
kus kus


  • 22 Maart 2014 - 16:04

    Natalia:

    Wauw wat een verhalen allemaal! Je hebt er weer veel bijzondere ervaringen bij hoor:)
    Veel plezier nog samen met Wilco!
    xxx

  • 22 Maart 2014 - 19:09

    Nancy:

    Veel van de verhalen al meegekregen maar toch wel bijzonder om het zo op je blog te lezen! Lijkt me een mooie ervaring met die kinderen. Nog veel plezier met zijn tweetjes daar! Knuffel!

  • 22 Maart 2014 - 21:50

    Jeanny :

    Ha Laura!! Kan bijna niet geloven van wat ik lees wat jij allemaal beleeft en meemaakt!
    Zoveel mooie maar ook spannende verhalen!! Zag nou ook dat ik een verhaal helemaal gemist hebt en dus ook geen reactie gegeven heb!! Sorry daarvoor de tijd gaat hier ook zo snel!! Woensdag gaan we weer met hetzelfde groepje eten bij de Griek zal toch raar zijn dat het zonder jou is!! Ha ha raar hè? Ik geloof heel graag dat jij erg blij zal zijn om die lieve wilco van jou weer in jou armen te kunnen sluiten....!!!!
    Om er dan samen nog n paar weekjes hevig te gaan genieten!
    Denk dat jij dan ook wat meer ontspannen zal zijn weer met jullie tweetjes (veilig) bij wilco! Maar geloof ook graag dat je zegt dat je het ondanks jou PRACHTIGE avonturen het (gewone) leventje van hier begint te missen!!



    Nou heb ik als eerste gereageerd dus vergeef je mij wel dat ik op 3 maart niet gereageerd heb ha ha!!

    Lieve Laura ga er nog maar heerlijk van genieten hè?


    Liefs en dikke knuffel vanuit casteren xxxxxxxxxxxx

  • 22 Maart 2014 - 21:58

    Jeanny:

    Komen er weer foto's als wilco daar is Laura of moeten we wachten tot je weer in Nederland terug bent?? Heb begrepen dat je op Facebook wel foto's laat zien maar daar doe ik niets mee!!


    En was dus ECHT weer niet de eerste snik snik!! Xxxx

    Nou doei doei (wat een gezever hè) ??? Hahagrapje

  • 24 Maart 2014 - 09:47

    Mama:

    Hou schat ik zal ook weer ff reageren op je verhaal van wat je nog allemaal beleeft en meemaakt.het is allemaal bijna niet te geloven hè .en dan die boomhut geweldig die foto .t lijkt wel n sterrenhotel haha.en dan vanmorgen weer die apen in je badkamer is toch niet te geloven.gisteravond ben ik terug gekomen van Stuttgart en waren samen met Maikel e 'n Fam. Maar we misten jou en Wilco natuurlijk maar goed gelukkig komt hij heel snel en dan nog 'n aantal weken dan komen jullie weer terug hèhè .geniet nog lekker de komende weken en tot snel.xxx vanmiddag haal ik de katjes weer op.

  • 25 Maart 2014 - 18:46

    Jaap En Janneke:

    Hoi Laura,
    Nog even een kort berichtje, je hebt weer het nodige meegemaakt , geniet ervan.
    Wij gaan Wilco zaterdagmorgen op schiphol brengen en dan kun je zondag eindelijk Wilco weer in je armen sluiten.
    Heel veel plezier en belefenissen nog de komende maand.
    Kus en veel liefs van Pa en Moe de Jongh

  • 07 April 2014 - 08:27

    Roxanne:

    heb eens even de tijd genomen om ook je reisverslagen te lezen, ik volg je mee op fb maar je verhaal lezen is ook super leuk.
    echt enorm gaaf wat jij allemaal al mee hebt gemaakt. ik vind het knap dat je zo lang alleen van huis kan blijven voor je droom die werkelijkheid is geworden!
    zo lang duurt het niet meer voordat je terug bent. vanaf je bent gegaan wat ging die tijd ook snel weer voorbij al die tijd ben jij gewoon aan de andere kant van de wereld geweest. enorm gaaf!


    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Vanaf 6 december ga ik een deel van de wereld ontdekken.... Wilco en ik beginnen met Nieuw-Zeeland en Australie Daarna ga ik verder naar Indonesie, Maleisie en Thailand Samen gaan Wilco en ik nog Cambodja, Vietnam en Laos ontdekken

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 7916

Voorgaande reizen:

06 December 2013 - 06 Mei 2014

Reis naar het onbekende

Landen bezocht: