Sulawesi - Reisverslag uit Manado, Indonesië van Laura Stevens - WaarBenJij.nu Sulawesi - Reisverslag uit Manado, Indonesië van Laura Stevens - WaarBenJij.nu

Sulawesi

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

06 Februari 2014 | Indonesië, Manado

Hallo allemaal,
sorry dat ik nu pas iets stuur, maar ik heb al die tijd geen computer gezien, ik heb een Indonesisch nummer waar ik ook internet op heb, maar ik kan onmogelijk een heel verhaal typen op deze website via mijn telefoon.

ik heb in totaal 4 weken op het project gewerkt, de eerste week heb ik net als de andere vrijwilligers meegedraaid op de routine van de dag. dat houdt in de orang oetans voeren, de cassowaries voeren en verder heel veel enridgements verzorgen, dat wil zeggen. speelgoed met of zonder eten waar ze zich mee kunnen vermaken. de dieren vervelen zich en wij zijn er om hun te vermaken. je moet erg creatief zijn om spullen te maken en dat lukte mij niet zo goed. ik ben namelijk niet echt creatief...

na een week ging dit wel vervelen, want je stond of op de primates of op birds and bears. we hebben twee sunbears, die zijn heel schattig en rimpelig. ik was blij dat ik na een week in de kliniek kon beginnen. uiteindelijk bleek dit helaas tegen te vallen, omdat ik niet veel kon doen in de kliniek. er was een dierenarts en een andere assistente, dus zij deden vooral het werk samen als er iets moest gebeuren zoals ontlasting onderzoek of health checks. ik kwam uiteindelijk weer uit bij kooien schoonmaken en mee helpen met de andere vrijwilligers. wel heb ik de ochtenden veel kunnen doen, dat wil zeggen: scatterfood geven aan de apen, waarbij je de algemene check doet, of de apen in orde waren, dit moest van een afstand, omdat je de apen niet mag aanraken.

verder gaf ik een soort brinta pap aan de lories, dit was wel leuk om te doen, omdat de vogels hier gek op zijn. verder moest ik heel erg oppassen met de spinnenwebben overal bij de kooien. soms had ik er een in mijn haren hangen... je wilt niet weten hoe de mensen hier soms bij liepen. echt een smeerboel haha

ook verzorgde ik een kleine krokodil, zij had een operatie aan haar knie gehad en deze moest ontsmet worden. verder was er geen water in haar verblijf, dus ze moest een paar keer per dag nat gesproeid worden. ze was hier dol op. de wond besproeide ik vanaf een afstand met betadine oplossing.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Vanaf 6 december ga ik een deel van de wereld ontdekken.... Wilco en ik beginnen met Nieuw-Zeeland en Australie Daarna ga ik verder naar Indonesie, Maleisie en Thailand Samen gaan Wilco en ik nog Cambodja, Vietnam en Laos ontdekken

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 7925

Voorgaande reizen:

06 December 2013 - 06 Mei 2014

Reis naar het onbekende

Landen bezocht: